قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود؟

قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود؟

شبکه‌های کامپیوتری و سخت افزاری به خصوص در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از اهمیت به سزایی برخوردار است، از این رو سازمان‌ها ترجیح می دهند تا شرکت‌های خاص در این حوزه همچون امداد ای تی ۷۲۴، ارائه دهنده‌ی خدمات شبکه در تهران، این کار را بر عهده گیرند. در قراردادی که بین سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه و پشتیبانی به امضا می‌رسد، مفاد قرارداد از اهمیت بالایی در پیشبرد پروژه و استانداردهای آن خواهد داشت. شرکت امداد ای تی ۷۲۴، با سال‌ها تجربه در پشتیبانی و نگهداری شبکه، مفاد قرارداد، شرح خدمات پشتیبانی شبکه و تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه را متناسب با شرایط هر سازمان به نحوی تنظیم می‌کند که هیچ مشکلی در حین انجام پروژه به وجود نیاید. در ادامه به نحوه تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه و کلیه اطلاعات لازم به منظور تنظیم قرارداد و خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار اشاره شده است.

پشتیبانی و نگهداری از شبکه

همانطور که می‌دانید شرکت‌های زیادی به منظور جلوگیری از ایرادات و نواقص و رفع مشکلات احتمالی و تخصصی، اقدام به استفاده از خدمات نگهداری از شبکه می‌کنند. کاهش هزینه ها، مزایای شبکه و افزایش بهره وری آن، صرفه جویی در زمان شرکت، نصب و راه اندازی شبکه بدون هیچ گونه دردسر و مشکل و به طور کلی انجام کلیه امور سخت افزار و نرم افزار رایانه‌ها، اجرای شبکه کامپیوتری، پشتیبانی تجهیزات و ارتباطات، کابل کشی، برنامه ریزی و سازماندهی و امن بودن شبکه‌ها تنها مواردی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار می‌باشند. از این رو هر شرکتی متناسب با تجهیزات و شرایط خود تصمیم به قرارداد پشتیبانی شبکه با شرکت‌های پشتیبانی و نگهداری شبکه می‌کند.

تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه

در تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه باید به تمامی شرایط سازمان و خدمات مورد نیاز آنها در شرح خدمات پشتیبانی شبکه توجه نمود. در این قرارداد، دو طرف باید به صورت دقیق و شفاف به توضیح  تمامی فاکتورهای مهم در تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه و خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار بپردازند و شرح تمامی وظایف خود را به طور کامل مشخص نمایند. مدت زمان همکاری و هزینه‌های مورد نیاز برای این پروژه نیز باید به صورت شفاف در قرارداد توضیح داده شود و مورد قبول هر دو طرف قرار گیرد. در آخر باید بندی در خصوص تعیین خسارت‌های احتمالی به منظور عدم عمل کردن هر یک از طرفین به تعهدات خود، اختصاص داده شود.

قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود؟

مفاد قراداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

در ادامه به مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه، سرویس و پشتیبانی و نگهداری شبکه بین طرفین قراداد اشاره شده است:

ماده یک: موضوع قرارداد

موضوع قراداد عبارت است از خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار، کامپیوتر، نصب و به روز رسانی نرم افزارها و مشاوره  در زمینه IT.

تبصره: در صورتیکه کارفرما در طول زمان قرارداد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی، اقدام به تغییر سیستم ها و تنظیمات کند، مجری کار هیچگونه مسئولیتی در قبال بازدهی سیستم‌ها و بازگشت دوباره تنظیم آنها ندارد.

تبصره ۱:  در این بند از قراداد باید تعداد سیستم‌ها، سرور، دوربین، نرم افزارها، پایگاه داده و سخت افزارهای مورد نظر به طور کامل ذکر شود.

تبصره ۲: پشتیبانی کلیه دستگاه‌های سخت افزاری و دوربین‌ها بر عهده ی شرکت وارد کننده یا اصلی آن ها می‌باشد و مجری طرح هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

تبصره ۳: پیمانکار تنها در ساعات اداری روزهای شنبه تا پنجشنبه موظف به پاسخ گویی و ارائه خدمات می‌باشد.

  • تنها کنترل امنیت سیستم ها و نرم افزارهای امنیتی بر عهده ی پشتیبان است و مسئولیت دیگر نرم افزارها بر عهده‌ی کارفرما است.
  • سرویس دوره‌ای سیستم های کامپیوتری و دستگاه ها هر ۶ ماه یک بار انجام خواهد شد.
  • ارائه خدمات در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده انجام می شود.

ماده دوم: مدت زمان قراداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

در این بند باید به مدت زمان قراداد پشتیبانی شبکه به صورت شفاف همچون تاریخ  و تعداد ساعت کارکرد اشاره شود.

تبصره ۴: ادامه همکاری پس از پایان مدت زمان قرارداد فعلی و با توافق مجدد و طبق تعرفه‌های جدید، انجام می‌گردد.

ماده سوم: تعرفه قراداد

در این بند باید تمامی هزینه‌های مورد نیاز در طول پروژه توسط مجری به صورت جزیی مشخص گردد. حق الزحمه پیمانکار همراه با مبلغ مالیات و عوارض و به صورت ماهیانه محاسبه می گردد.

تبصره ۵: در این بند باید تمامی هزینه‌های عملیات اضافی در طول قراداد تعیین می‌گردد.

ماده چهارم: تعهدات پیمانکار

  • پیمانکار تعهد می کند چند روز در هفته یا ماه در محل کارفرما حاضر شود.
  • در مواقع ضروری و اشکال در شبکه، حتی در روزهای غیر از توافق، مجری موظف به مراجعه به محل کارفرما می باشد.
  • مجری متعهد به عدم افشای اطلاعات و حفظ امنیت شبکه و اطلاعات کامیپیوترها و مکاتبات و رمز سرورها می باشد.
  • مجری متعهد به تعمیر و سرویس سیتم ها در محل کارفرما می باشد اما در صورت عدم رفع مشکل به شرکت منتقل می شود.
  • هزینه هر گونه قطعات و حمل و نقل آن بر عهده ی کارفرما است، مجری تنها موظف به تشخیص ایراد و رفع آن می باشد.
  • حفظ و نگهداری از سیستم ها، سرورها و وسایل سخت افزاری بر پیمانکار است.
  • رفع مشکلات ناشی از آتش سوزی، خرابی و دستکاری سیستم ها توسط کارکنان، تعمیر توسط اشخاصی دیگر و نوسانات برق بر عهده ی پیمانکار نبوده و در صورت تمایل کارفرما مبلغ جداگانه ای برای تعمیر آن سیستم ها لحاظ خواهد شد.
  • مجری موظف به انجام درخواست های خارج از قرارداد و غیر مرتبط نمی باشد.
قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی می شود؟

ماده پنجم: تعهدات کارفرما در خصوص شرح خدمات پشتیبانی شبکه

  • کارفرما متعهد به درخواست‌هایی در چارچوب قرارداد می‌باشد.
  • درخواست‌های افرادی که طرف قرارداد نمی‌باشند و توسط کارفرما تایید نشده، بی ارزش می‌باشد.
  • کارفرما متعهد به پرداخت هزینه‌های قرارداد به صورت منظم و بدون تاخیر به صورت ماهیانه می‌باشد.
  • قبل از هر گونه تغییر در سیستم‌ها، دستکاری در تنظیمات، خرید نصب سیستم‌های امنیتی، تعمیر و نصب تجهیزات و نرم افزار،  کارفرما موظف به مشاوره و اطلاع قبلی به پیمانکار می‌باشد.
  • کارفرما موظف به تامین کلیه امکانات مورد نیاز پیمانکار در زمان حضور او در محل کارفرما می‌باشد.
  • کارفرما باید درخواست‌های خود را در چارچوب قرارداد و به صورت رسمی و کتبا به اطلاع مجری برساند.

ماده ششم: فورس ماژور

در صورت بروز حوادث غیر متقربه مانند جنگ، آتش سوزی و … هیچ یک از طرف‌های قرارداد ادعایی بابت دریافت خسارت یا مسئولیت انجام کار به دور از شرح خدمات پشتیبانی شبکه نخواهند داشت.

ماده هفتم: فسخ قرارداد

چنانچه مجری یا کارفرما قادر به انجام تعهدات خود به دلایلی همچون اختلاف، نقض قراداد و وقایع طبیعی نباشند، طرف مقابل می‌تواند با مهلت حداقل ۱۵ روز و اخطار کتبی، اقدام به فسخ قرارداد کند. در صورت بروز این مشکل، تمامی هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری شبکه تا زمان فسخ باید به صورت کامل پرداخت گردد.

ماده هشتم: نشانی طرفین

نشانی طرفین باید در ابتدای قرارداد پشتیبانی شبکه یاداشت شود، در صورت تغییر آدرس، هر یک از طرفین مسئول اطلاع رسانی به طرف مقابل تا حداکثر ۵ روز می‌باشند.

ماده نهم: پیمان

این قرارداد پشتیبانی شبکه در ۹ ماده و ۵ تبصره در دو نسخه با اعتبار یکسان تنظیم و رعایت مفاد آن پس از امضا و مبادله بین طرفین لازم الاجرا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *