آموزش استفاده از ریموت دسکتاپ در ویندوز ۱۰

آموزش استفاده از ریموت دسکتاپ در ویندوز ۱۰

ریموت دسکتاپ در ویندوز ۱۰ یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید از راه دور به هر کامپیوتری با سیستم عامل ویندوز، متصل شوید.

برخی از ورژن ‌های ویندوز ۱۰ دارای این قابلیت بوده و برای دریافت نسخه‌های جدید آن می‌توانید به فروشگاه مایکروسافت مراجعه کنید. در صورتی که به هر دلیلی قادر به استفاده از این ابزار نیستید، می‌توانید از خدمات کامپیوتر غرب تهران ، مجموعه امداد آی تی ۷۲۴ استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۸۴۲۶۸۶۸ با پشتیبانی کامپیوتر مجموعه تماس گرفته و سوالات خود را از ما بپرسید.

نحوه فعالسازی ریموت دسکتاپ در ویندوز ۱۰

  • برای فعال سازی Remote Desktop در ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • روی گزینه استارت کلیک کنید.
  • در بخش جستجو، control panel را تایپ کنید.
  • کنترل پنل را باز کرده و از طریق بخش سرچ، Remote Desktop را جستجو کنید.
  • روی Allow remote access to your computer کلیک کنید. (در حالت پیش فرض، حالت Don’t allow remote connections to this computer انتخاب شده‌است)
  • روی Apply کلیک کنید.
  • در صورتی که قصد دارید دسترسی از راه دور را برای سایر کاربران فراهم کنید، می‌توانید روی گزینه Select Users کلیک کنید.

نحوه اتصال به Remote Desktop در ویندوز ۱۰

بعد از دانلود برنامه و فعال کردن این قابلیت در سیستم، نوبت به برقراری اتصال از راه دور به کامپیوتر می‌رسد. برای انجام این کار دو راه پیش رو دارید که در ادامه هر دو را به شما آموزش می‌دهیم.

روش اول

  • کلیدهای ویندوز و R را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره run نمایش داده شود. سپس mstsc را تایپ کنید تا برنامه Remote Desktop Connection باز شود.
  • در پنجره باز شده، آی پی آدرس کامپیوتری که قصد اتصال به آن را دارید، وارد کنید.
  • روی Connect کلیک کنید.
  • در پنجره ای که برای شما نمایش داده می‌شود، باید نام کاربری و پسورد رایانه را وارد کنید.
  • سپس روی OK کلیک کنید تا اتصال به سیستم برقرار شود.
  • در صورتی که با پیام untrusted certificate رو به رو شدید، گزینه Don’t ask about this certificate again را انتخاب کنید.
  • در صورتی که همه مراحل را به درستی پشت سر گذاشته باشید، اتصال برقرار خواهد شد.

روش دوم

  • روی Start کلیک کرده و سپس روی Microsoft Store کلیک کنید.
  • ” remote desktop” را در نوار جستجو تایپ کرده و سپس بر روی برنامه Remote Desktop Microsoft کلیک کنید.
  • در آخر بر روی Get کلیک کنید تا برنامه روی سیستم نصب شود.
  • بر روی Start کلیک کنید و برای راه اندازی برنامه ریموت دسکتاپ روی Remote Desktop کلیک کنید.
  • روی گزینه + کلیک کنید تا یک اتصال جدید از راه دور وارد کنید.
  • روی اولین گزینه، Desktop، کلیک کنید تا اتصال برقرار شود.
  • جزئیات مربوط به کامپیوتری که قصد اتصال به آن را دارید، وارد کرده و در نهایت روی Save کلیک کنید.
  • در مرحله بعد باید کامپیوتری که قصد اتصال به آن را دارید، انتخاب کنید.
  • در صورت مشاهده untrusted certificate، روی گزینه Don’t ask about this certificate again کلیک کنید.
  • در صورتی که همه مراحل را به درستی پشت سر گذاشته باشید، اتصال برقرار خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *